סוגי מעלונים

הנגישות היא אחד הנושאים החשובים ביותר שעולים על סדר היום וכיום יש תקנות ברורות שמחייבות כל בית עסק להיות נגיש גם לנכים. לא תמיד ניתן להקים מעלית ולפעמים אין בה צורך וזה מסביר מדוע המעלונים הפכו להיות נפוצים במיוחד. זה הזמן להבין מהם המעלונים ולמה הם כל כך חשובים.

כדי שהנכה יהיה עצמאי ככל הניתן

מעלונים יכולים להיות שיפור אדיר לחיי הנכה כיוון שהוא יכול להרגיש עצמאי לחלוטין. בין אם מותקן בבית מעלון מדרגות ובין אם מותקנים מעלונים אנכיים שמשמשים כמו מעלית, הנכה יכול לעלות לקומה הגבוהה בבית או גרמי מדרגות שבהם הוא נתקל באמצע השגרה במוסדות ובעסקים, והוא יכול להגיע בכוחות עצמו אלא הצד השני. ההבדל הזה משמעותי מאוד לחייו של הנכה כי גם כמה מדרגות ספורות יכולות להיות מכשול גדול עבורו.

כדי שלא ירגיש שהוא נטל על הסביבה

לא רק החיים של הנכה ישתפרו עם מעלונים אלא החיים של כל בני המשפחה שלו. כאשר בן המשפחה שלנו נכה אנו צריכים לסייע לו בכל דבר שקשור לעלייה בגובה ואפילו כמה מדרגות ספורות יכולות להיות בעייתיות עבורו. אחרי שנתקין מעלון בבית לא נצטרך לעזור לו יותר והוא לא יהיה נטל. כך הנכה או בעל המוגבלות לא ירגיש לא טוב עם עצמו, תחושה נפוצה בקב נכים ובעלי מוגבלויות בשל בני משפחתם והנכונות שלהם לעזור.

להעצים את השוויון

מעלונים מעלים מאוד את תחושת השוויון של הנכים ובלעי המוגבלויות. יש חוסר שוויון גדול מאוד בין אוכלוסיות מסוימות ובעיקר בין האוכלוסיות ממעמד הביניים והמעמד העליון לבין האוכלוסיות המוחלשות, והפער הזה נראה כאילו גדל עם השנים. גם אוכלוסיית הנכים סובלת מאוד מתחושת קיפוח גדולה אך בזכות חוקי נגישות והמצאות כמו מעלוני המדרגות וסוגים שונים, תחום זה נהיה שווה יותר.