להכיר את הסימנים לסרטן העור

אולי אתם מתייחסים לנקודות החן כאל דבר יפהפה שאתם שמחים שיש לכם על הגוף ויכול להיות שהן דווקא די מעצבנות אתכם והייתם שמחים להיפטר מהן, אך לפני שתחשבו להיפטר מהן בגלל העיצוב יכול להיות שתצטרכו להיפתר הן בגלל שהן מסוכנות. נקודות החן מסמלות על גידולים בעור, למעשה רובן המוחלט הוא גידול שפיר אך יש אפשרות שהם גם יהיו סימנים לסרטן העור. סרטן העור הוא חלוקה של מלנוציטים באופן בלתי מבוקר, אלו הם תאי העור, וכאשר יש נקודות חן חשודות עליכם להגיע לאבחון על ידי רופא עור מומחה.

סימנים לסרטן העור: שומות חשודות

נקודות חן, נקראות גם שומות, הן נקודות שיכולות להיות גדולות או קטנות מאוד וחשוב להבין מה מהן נחשבת לנקודת חן מסוכנת. שומה מסוכנת היא שומה שעלולה להיות גידול סרטני והסימנים יכולים להיות רבים. ראשית, שומה גדולה מידי תמיד צריכה לעורר חשד. יחד עם זאת, שומה גבוהה מידי זהו לא דבר טבעי וחשוב לבחון אותה היטב על באבחון על ידי רופא. גם שומה ששטחה אינו ברור והגבול שלה נראה מטושטש או שומה שהצבע שלה אינו אחיד יכולה להוות בעיה. כמו כן, שומה מגרדת, שומה מדממת, שומה שגדלה או שומה חדשה שמופיעה, כולן יכולות להיות סימנים לסרטן העור.

יש לי שומה חשודה. מה עכשיו?

כאמור, שומות הן אחד הסימנים לסרטן העור ואחרי שהבנתם שיש לכם שומה חשודה הגיע הזמן לפעול. חשוב לקבוע תור כמה שיותר מוקדם לביקור אצל רופא עור כדי שהוא יאבחן את השומות שלכם בעזרת דרמוסקופ. הדרמוסקופ הוא מכשיר שבודק את הרקמות התחתונות ביותר של העור ולמעשה כך ניתן להבין האם באמת מדובר בשומה בעייתית. לאחר מכן הרופא ימליץ על הסרה במידת הצורך ואז היא תיבדק במעבדה.