תמ"א 38 ב

תמ"א 38 וחוסר ההצלחה שלה

נדל"ן הוא אחד התחומים הבולטים ביותר במדינת ישראל ולא סתם הרווחים שטמונים בתחום הזה גדולים מאוד. המצב במדינת ישראל מאוד בעייתי מבחינת הנדל"ן כיוון שיש ביקוש גבוה מאוד לדירות ומצד שני ההיצע נמוך מאוד. אפשר להוסיף לכך את העובדה שיש בישראל בניינים ישנים רבים שנבנו לפני כמה עשרות שנים שכיום לא רק שלא עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בנייה ושאינם נראים מודרניים, הם מסוכנים מאוד בעיקר במצב של רעידת אדמה. מסיבות אלו חוקקה ישראל את תכנית תמ"א 38 בה מספקים תמריצים ליזמים לשפץ דירות קיימות, לחזק את היסודות ואת המבנים שלהם ומאפשרים בירוקרטיה פשוטה יותר. למרות כל הרצון הטוב, לא היה שימוש נרחב בתמ"א 38 מה שהוביל ליצירת תמ"א 38 ב.

פינוי פינו שמטיב עם כולם

תמ"א 38 ב היא בעצם גרסה של פינוי בינוי שקובעת את כל הכללים וכל הנהלים לגבי התנהלות של יזם מול דיירי בניין בכל המקרים ונותנת לו בירוקרטיה פשוטה יותר ואף הטבות מס כדי לעוד את הפרויקט לרקום עור וגידים. תמ"א 38 א רק עודדה את היזמים לשפץ מבנים קיימים וגם בהוספת דירות וקומות היו הגבלות מאוד ברורות. תכנית תמ"א 38 ב לעומת זאת נותנת אפשרות למספר רב יותר של דירות, דירות גדולות יותר, מרפסות גדולות, עוד מקומות חנייה וגם תהליך של פינוי בינוי שיכול להיות פשוט הרבה יותר במקרים מאוד ספציפיים.

בנייה מודרנית

תמ"א 38 ב לא רק פותרת את בעיית המבנים הרעועים שיש בישראל והתנאים לקבלת אישור לתמ"א 38 ב על בניין מסוים לא נובעת רק מתשתיות לקויות אלא גם מתכנון ועיצוב שלא הולמים את הבנייה העכשווית. כך הדיירים עצמם מרוויחים בית מודרני יותר ומעוצב שמתאים לצרכים של משפחות ישראליות בשנת 2017.